Tanulságos esetek
Az alábbi cikkekben a gyakorlati életből vett valós eseteket mutatunk be, természetesen konkrét nevek említése nélkül. A projektekben kialakult helyzet bemutatása után rövid analízist végzünk és tanulságokat vonunk le. Ugyanis az átlagos projektvezető saját kárán tanul, a kimagasló projektvezető viszont képes más hibáin keresztül is okulni.
Az első és legfontosabb, amire szükségünk van a minőségi munkavégzéshez, az az információhoz jutás. Amikor egy problémás helyzet kialakulását próbáljuk feltárni az érintettekkel, akkor gyakran hangzanak el az alábbiak: mert nem tudtam; senki nem mondta; Szintén problémát okoznak a “mert XY azt mondta, hogy készen van”, vagy “XY azt kérte, hogy mással foglalkozzak” mondatok. Nem megfelelően terjesztett információ, amit tudhattunk volna, az érintett tudhatott volna, de “valamilyen okból” nem jutott el hozzá. Az, akinek nem
Például úgy ne, hogy elkezded csinálni az ő feladatait. Jelöljük meg azt a személyt a projekt szereplői között – csak egyet választhatunk -, aki a projekt sikerességért felel. Azt hiszem, nyugodtan kimondhatjuk, hogy a legtöbb ikszet a projektvezető (PM) fogja kapni. Ugorjunk túl azon, hogy egyébként mindenki felelős kompetenciája és felhatalmazása függvényében. Az a lényeg, hogy amikor borul a hajó, mindenki a PM felé fog fordulni, hogy akkor most ki kéne’ találni valamit. Nézzük csak
Vagy most, vagy később, de ki fogod javítani "Volt ez a projekt." Egy közel 200.000 euro-s weboldal fejlesztése. Javarészt frontend, némi backend, integrálva egy másik beszállító termékével. A projekt dedikált csapattal indult, SCRUM, kéthetes sprint, PO, négy fejlesztő. A pár hónapos mennyiségi fejlesztés végén kezdődött a UAT. A UAT "közepén" a cég frissen kinevezett operatív vezetője közölte, hogy a projekt költségvetése túlfutott, ezért a UAT során felmerült hibák javítását korlátozni kell az élesítést gátló elemek